Hyundai Tucson și Subaru Forester sunt nume celebre în segmentul SUV-urilor compacte, dar care este cea mai bună alegere dintre cele două? Ambele oferă spațiu, practicalitate și siguranță, dar vom vedea exact care sunt cele mai importante diferențe între cele două modele rivale.
Segmentul SUV-urilor compacte este unul dintre cele mai disputate din piața mașinilor noi, cu multe modele care oferă filosofii diferite, motorizări diverse și soluții practice pentru a atrage familiile. Două dintre cele mai interesante modele disponibile pe piața din România sunt Hyundai Tucson și Subaru Forester, așa că am decis să analizăm mașinile să vedem ce avantaje sau dezavantaje prezintă fiecare dintre ele.
Designul reprezintă unul dintre criteriile importante pentru clienții ce caută un astfel de SUV, iar la acest capitol Hyundai Tucson s-ar putea să aibă un avantaj, mai ales că a primit de curând un facelift. Cei ce caută designul modern îl vor găsi din belșug la Tucson. Dacă vreți ceva simplu, cu un aspect mai robust, Forester este alegerea sigură.
Subaru Forester este disponibil în România cu o singură motorizare. Sub capotă regăsim un motor boxer, în bună tradiție Subaru, ce măsoară 2,0 litri și dispune și de tehnologie mild-hybrid. Motorul este conectat la o transmisie automată de tip CVT. De asemenea, cei 150 CP sunt transmiși către toate roțile prin intermediul sistemului de tracțiune integrală simetrică.
De cealaltă parte, Tucson oferă o gamă mai mare de motorizări și transmisii. Modelul de bază este echipat cu un motor de 1,6 litri cu sau fără sistem mild-hybrid. Indiferent dacă are sau nu un motor electric care să-l ajute, motorul este cuplat cu o transmisie manuală cu 6 trepte. Aceeași motorizare mild-hybrid de 1,6 litri poate fi cumpărată și cu o transmisie automată cu 7 rapoarte.
Apoi avem versiunile full-hybrid, cu 215 CP, care sunt oferite cu tracțiune față sau integrală. În cele din urmă, Tucson poate fi cumpărat sub forma unui plug-in hybrid de 252 CP. Este cea mai puternică versiune a SUV-ului coreean și oferă posibilitatea rulării pur electrice pentru circa 50 de kilometri cu bateria încărcată complet.
Astfel, Tucson oferă o selecție mult mai mare de motoare, dar tracțiunea integrală cu care Forester este echipat s-ar putea dovedi mai utilă, mai ales pentru clienții ce caută un SUV mai capabil în teren accidentat.
În România, cel mai ieftin Hyudai Tucson facelift pornește de la 27.013 euro cu TVA inclus. Cea mai scumpă variantă, cea în echiparea de top Luxury și motorizare PHEV, are un preț de listă de 45.815 euro cu TVA inclus.
Subaru Forester are un preț de pornire mai mare, de 38.190 de euro cu TVA inclus. Este vorba de nivelul de echipare Trend, care vine în standard cu blocuri optice full LED atât în față, cât și în spate, jante din aliaj de 17 inch, ecran multimedia de 8 inch și sistemul Eyesight. Acesta include o serie de senzori și facilitează pilotul automat adaptiv cu menținere de bandă și frânare de urgență.
Cel mai scump nivel de echipare al lui Forester este Platinum, care are un preț de listă de 46.290 de euro cu TVA inclus. Singura dotare opțională care poate fi adăugată peste pachetele de dotări predefinite este vopseaua metalizată, care costă 580 de euro plus TVA.